Kwaliteit van opleiden

Door het evalueren zo laagdrempelig mogelijk te maken voor de deelnemer kom je erachter hoe hij/zij de training, cursus of opleiding waardeert. Hierdoor weten we of de inzet die gedaan is, bereikt wat het doel was. Dankzij EduRate heb je realtime inzicht in de kwaliteit en alle informatie om te weten wat er te verbeteren is.

Feedback per training

Met Edurate vraag je specifiek naar de ervaringen van de deelnemer van een specifieke training of een onderdeel van de academy. Een managementtraining heeft doorgaans een andere doelgroep dan een training in telefonische vaardigheden voor het callcenter. EduRate zorgt ervoor dat er voor elke training of onderdeel van de academy de vragen kan stellen die relevant zijn.

Feedback per trainer

Doordat iedere trainer desgewenst zijn eigen specifieke vragen kan stellen, is de informatie vele malen gerichter. Tevens is deze specifieke informatie direct en overzichtelijk beschikbaar voor de trainer. Dit maakt dat de trainer veel sneller en gerichter kan verbeteren, omdat de feedback helemaal is afgestemd op de desbetreffende trainer of training.

Kwaliteit kost geld?

Hoe kan je de kwaliteit van een training uitdrukken? Een cijfer voor de trainer? Een cijfer voor de training? Een gevoel?  Het aantal gekregen evaluatieformulieren? De inhoudelijke feedback die je krijgt? Het resultaat van de training op de werkvloer? Genoeg manieren om een indruk te krijgen van de kwaliteit. In dit artikel wil ik verder ingaan op het financiële plaatje van een training en hoe, je door te werken aan de kwaliteit van de training, je kan besparen en hoe je er voor kan zorgen dat de training meer oplevert.

Lees het artikel